Reklamační řád
Prodávající:
Alena Mlejnková
IČO: 23609494
Sídlo: Bořetická 4097/24, 628 00 Brno, Česká republika
E-mail: artbyalis@seznam.cz
Telefon: +420 774 942 788
Web: www.artbyalis.cz
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv kupujícího z vadného plnění (reklamace) při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu www.artbyalis.cz. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a vztahuje se na všechny kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
2. Odpovědnost prodávajícího za vady
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že prodané zboží při převzetí nemá vady a:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly nebo které kupující mohl očekávat,
- hodí se k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením sjednanému vzorku nebo předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- splňuje požadavky právních předpisů.
- Prodávající odpovídá za vady, které se projeví po převzetí zboží v době 24 měsíců. U ruční výroby mohou být přirozené odchylky (např. bublinky, struktura pryskyřice, přirozené rozdíly barev či tvaru kamenů), které nejsou považovány za vadu.
- Reklamace se nevztahuje na:
- běžné opotřebení způsobené používáním,
- drobné estetické odchylky u ručně vyráběných produktů,
- vady vzniklé nesprávným použitím, zacházením nebo skladováním,
- zboží, které bylo upraveno dle přání kupujícího (zakázková výroba), pokud se vada netýká samotné kvality zpracování.
3. Uplatnění reklamace
- Kupující uplatňuje reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady na e-mailové adrese artbyalis@seznam.cz nebo poštou na adresu sídla prodávajícího.
- V oznámení o reklamaci je nutné uvést:
- jméno a příjmení kupujícího,
- číslo objednávky nebo doklad o koupi,
- popis vady a jak se projevuje,
- návrh na způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy).
- Kupující je povinen vadné zboží zaslat zpět nebo po dohodě předat osobně. Zboží musí být čisté, kompletní a bezpečně zabalené.
4. Vyřízení reklamace
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace e-mailem a rozhodne o jejím přijetí nejpozději do 3 pracovních dnů.
- Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.
- V případě uznané reklamace:
- je možné zboží opravit, vyměnit, poskytnout přiměřenou slevu z ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.
- V případě neoprávněné reklamace bude zboží vráceno kupujícímu s odůvodněním.
- O způsobu vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem.
5. Náklady na reklamaci
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu nutných nákladů na zaslání zboží zpět prodávajícímu.
- V případě neoprávněné reklamace nese náklady kupující.
6. Závěrečná ustanovení
- Tento reklamační řád vychází z ustanovení občanského zákoníku (§ 1914–1925 a § 2161–2174) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Reklamační řád je platný a účinný od 3. října 2025 a tvoří přílohu obchodních podmínek dostupných na www.artbyalis.cz.
Reklamační formulář
Adresát:
Alena Mlejnková
Bořetická 4097/24
628 00 Brno
E-mail: artbyalis@seznam.cz
Oznámení o uplatnění reklamace
Oznamuji, že uplatňuji reklamaci k tomuto zboží:
Název / popis zboží: …………………………………………………………………………………………………………………………
Datum objednání / převzetí: ……………………………………………………………………………………………………..
Číslo objednávky: ……………………………………………………………………………………………………………………..
Popis zjištěné vady: …………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Požadovaný
způsob vyřízení reklamace:
(označte prosím požadovanou možnost)
☐ oprava
zboží
☐ výměna za nové zboží
☐ sleva z ceny zboží
☐ odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
Číslo účtu pro případné vrácení peněz: …………………………………………………………………………………….
Jméno a příjmení kupujícího: …………………………………………………………………………………………………….
Adresa kupujícího: …………………………………………………………………………………………………………………..
E-mail / telefon: ………………………………………………………………………………………………………………………
Datum: …………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis: ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Tento formulář slouží k uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) v souladu s § 2099 a násl. občanského zákoníku. Lze jej zaslat e-mailem nebo poštou na výše uvedenou adresu.
